Got Stuck? 5 useful items to get you moving again.

On: comment Comment: 0 Hit: 2284

Paar lihtsamat ja taskukohasemat abimeest aitamaks kõigil maastikult ka tagasi jõuda.

Üks lihtsamaid ja soodsamaid viise oma auto maastikuvõimekust parendada on rehvirõhkude muutmine vastavalt oludele. Madalam rõhk rehvis võimaldab meil suurendada rehvi kontaktpinda ja seeläbi parendada pidamist kehval pinnasel. Millne peaks aga rõhk rehvis olema? See sõltub paljudest asjadest – auto, velje suurus ja tüüp, rehvi mõõt ja tüüp, ning muidugi see, mis maastikku meil plaanis läbida on. Päris täppisteadusega siinkohal tegemist ei ole, pigem jõutakse töötavate lahendusteni katse-eksitusmeetodil. Selge on aga see, et tootja poolt ette nähtud rehvirõhk on mõeldud asfaltil sõitmiseks ning pehmemal või ebaühtlasemal maastikul on nii pidamise kui mugavama sõidu huvides sealt märkimisväärselt alla poole tulla. Tavapäraste velgede puhul oleks mõistlik jääda 50% piiresse. Seda näiteks lahtise lume ja liiva korral. Mudase pinnase või kruusa korral võib rehvirõhke alandada näiteks 20-40% võrra. Seni kuni 50%-se rõhu piiresse jääme pole korras velgede ja rehvide korral põhjust kartmiseks. Sellest madalamad rõhud eeldavad aga tihtipeale juba spetsiaalseid velgi ja maastikurehve. Selleks, et rehvirõhku jooksvalt muuta, on kaks head abimeest – manomeeter ning kompressor. Esimene annab meile täpselt teada, mis on hetkeolukord ning kui palju peaksime seega rõhuga alla poole tulema. Teine võimaldab pärast takistuse läbimist jälle soovi korral rõhud üles ajada.

Kompressorid, manomeetrid ja muud rehvidtarvikud leiad siit.

Teine kompaktne ja taskukohane lahendus, mis sobib igale autole, on rataste alla mõeldud spetsiaalsed plaadid ja „redelid“. Siinkohal on tõenäoliselt tegemist ka ühe kiireima lahendusega. Kui ratas on pehmel pinnasel pidamise kaotanud ja end ka näiteks juba auku kaevanud, asetatakse ratta ja pinnase vahele spetsiaalne plaat. Plaadid on kaetud sügava mustriga, mis võimaldab plaadil endal pehmel pinnasel paigal püsida; teisalt rehvil võimalikult kergelt haakuda; uuesti pidamine saavutada; ning meid jälle kord liikuma aidata. Samuti võib antud plaate kasutada nii-öelda sillana suuremate pragude ja aukude ületamisel – need kannavad väga hea meelega ka raskust. Paigutada saab plaate autos pea kõikjale ning saadaval on neid paljudes värvitoonides, et iga autoga sobituda.

Liivaplaadid leiad siit.

Kui aga auto on end selliselt kinni kaevanud, et plaati ega ühtegi muud abimeest ei õnnestu ratta alla sokutada? Või veel hullem, rehv ise on ka viga saanud? Siis on vaja autot tõsta ning selleks pole paremat abimeest kui originaalne Hi-Lift® tungraud. Tänaseks enam kui 100 aastase ajalooga Hi-Lift® tundraud pole oma (edu) valemit kordagi muutnud – tungraua kõik peamised osad on valatud rauast. See tagab tungraua tugevuse ning töökindluse. Kuid tõstmine ei ole ainus, millega see seade hakkama saab. Hi-Lift® tungrauad suudavad muuhulgas vintsida, üles vinnata, asju laiali lükata ning kokku pitsitada. Kuid nagu iga tõsiseltvõetava tööriista puhul tasub enne selle kasutamine endale korralikult selgeks teha, ohtusid teadvustada ning meie soovitus oleks korra ka „kuivalt“ läbi proovida, olemaks kindel, et oled kõigest õigesti aru saanud ning seade töötab täpselt nii nagu tarvis ka siis kui teda päriselt tarvis on.

Hi-Lift tungraua leiad siit.

Kes sagedamini maastikul jõudu katsumas käib ning end juba nii mõnegi korra täbarast olukorrast on avastanud, võiks ehk mõelda ka elektrilise vintsi paigaldamisele. Vintse leiab turult väga erineva hinna, kvaliteedi ja võimekusega – valimisel tuleb lähtuda oma vajadustest ning võimalustest. See mugav abimees aitab meid välja pea igast olukorrast ja seda kõige lihtsama vaevaga. Eelduseks on vaid see, et meil kuhugi ka tross kinnitada on. Maastikul sobivad selleks puud või miks mitte ka teised autod. Kuidas aga vints enda auto külge kinnitada? Selle jaoks kõige parem ning kõige vähem silma riivav lahendus on mudelipõhine vintsi alusplaat. See peidab ennast reeglina stange taha ning treenimata silm ei pruugigi esmapilgul kinni püüda, et meie autol miskit teistmoodi oleks. Tegemist on metallist alusplaadiga, mille külge saame vintsi kindlalt poltida ning mis ise kinnitub otse auto kõige tugevama osa ehk raami külge, kindlustamaks seda, et väljatõmbamise käigus me enda autole kahju ei teeks.

Vintsi kinnitusplaadid leiad siit.

Loodetavasti said siit mõned mõtted, kuidas end järgmisel korral täbarast olukorrast päästa ning mis ehk kõige tähtsam – julgust minna ka tundmatumaid maastikke katsetama. Kindlasti ei pea sul olema ülisuurte maastikurehvidega ja tõstekomplektiga maastur, et saaksid ka vähemkäidud radu avastama minna. Küll aga võiks sul olla plaan juhuks kui kõik ei lähe nii nagu esimese hooga planeeritud.

Comments

No comment at this time!

Leave your comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *
Sunday Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday Saturday January February March April May June July August September October November December
To top

New Account Register

Already have an account?
Log in instead Or Reset password